Ogromne zmiany w Lidlu. Klienci mogą przeżyć szok. Chodzi o gazetki

Klientów jednej z najpopularniejszych sieci handlowych w Polsce czekają ogromne zmiany. Już wkrótce papierowe gazetki odejdą w niepamięć – informuje portal wiadomoscihandlowe.pl. Decyzja zapadła. Co to oznacza dla klientów?

Klientów Lidla czekają ogromne zmiany. Chodzi o gazetki
Klientów Lidla czekają ogromne zmiany. Chodzi o gazetkiBeata Zawrzel/REPORTEREast News

Polacy kochają promocje, a jak wynika z szacunków nawet ponad 90 proc. kupujących regularnie nabywa żywność i produkty przemysłowe w okazyjnych cenach. Te proponowane są klientom najczęściej w postaci papierowych gazetek. Rewolucja zbliża się jednak wielkimi krokami.

Gazetki promocyjne znikają z Lidla. Decyzja zapadła

Klienci Lidla już wkrótce będą musieli na dobre pożegnać się z papierowymi gazetkami promocyjnymi. Jak przekazuje sieć Lidl Polska, nakłady niektórych wydań już teraz zmniejszyły się aż o 70 proc.

"W 2022 roku zmniejszyliśmy nakład papierowych wersji. Obecnie drukowaną gazetkę z ofertą produktów wydajemy tylko w małych i średnich miastach" - przekazała w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR w Lidl Polska.

W zamian niemiecka sieć namawia swoich klientów do zakładania oraz korzystania z aplikacji mobilnych.

Klientów Lidla czekają ogromne zmiany. Wszystko w trosce o środowisko

"Gazetka z ofertą produktów przemysłowych nadal jest dostępna we wszystkich sklepach" - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Aleksandra Robaszkiewicz.

Jak dodaje, zmiany podyktowane są chęcią dbania o środowisko. Mniejsza zapotrzebowanie na papierowe gazetki oznacza bowiem mniejszą emisję CO2. Podobny zabieg ma również pomóc w ochronie zasobów leśnych.

Klienci Lidla wkrótce będą musieli na stałe pożegnać się z gazetkami promocyjnymi
Klienci Lidla wkrótce będą musieli na stałe pożegnać się z gazetkami promocyjnymi123RF/PICSEL

Zmiany w Lidlu to nie koniec? Kolejne sieci podejmują podobne decyzje

Decyzja sieci handlowej Lidl nie jest jednak odosobnionym przypadkiem. Nasi zachodni sąsiedzi podobne zmiany wprowadzają systematycznie. Jak donosi serwis dlahandlu.pl, powołując się ma merkur.de, na cyfrowych broszurach reklamowych coraz częściej opiera się również sieć Aldi. Papierowych gazetek od dłuższego czasu nie ma też w sieci sklepów Rewe. Rewolucja zdaje się więc być na wyciągnięcie ręki.

"Zbliżenia": Manuela Gretkowska w szczerej rozmowie z Alicją ResichINTERIA.PL
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas