Jaglanka – pierwsza z kasz

Dzięki bogactwu wartości odżywczych zasłużyła na miano królowej kasz. Jest lekkostrawna i na tyle bezpieczna (nie uczula), że wprowadza się ją do menu dziecka jako jeden z pierwszych produktów, już od szóstego miesiąca życia.

Nie zawiera glutenu i z powodzeniem może być stałym elementem każdego jadłospisu. Przyniesie szereg korzyści nawet najbardziej wymagającym.

Reklama

Idealna przy przeziębieniu

W sezonie infekcyjnym jesteśmy zewsząd zasypywani reklamami preparatów, które mają być pomocne w powrocie do pełni zdrowia. Nie ma lepszej metody niż profilaktyka, czyli mądre odżywianie. A jeśli mimo to przeziębienie nas nie ominie? Śmiało sięgajmy po kaszę jaglaną, również dla najmłodszych. Po pierwsze: pomaga przywrócić równowagę kwasowo-zasadową, która jest kluczem do zdrowia w każdym aspekcie. Zakwaszony organizm jest bardziej podatny na wirusy i bakteria. Po drugie jaglanka nie tylko wspiera pracę systemu immunologicznego, ale też pomaga odśluzować drogi oddechowe. Jest szczególnie korzystna przy katarze i mokrym, uporczywym kaszlu. Zalecana jest również dla osób borykających się z astmą.

Wartości odżywcze

Mimo że jest drobną kaszą, zawiera błonnik i sprzyja procesom trawiennym. Dla najmłodszych zalecana jest rozdrobniona: zmiksowana na przykład w zupach kremach. Jaglanka to cenne źródło białka roślinnego - stąd jest częstym gościem na talerzach wegetarian. Obfituje również w witaminy, w szczególności E (kluczowy antyoksydant, nazywany potocznie witaminą młodości) i witaminy z grupy B, które korzystnie wpływają na system nerwowy, usprawniają zdolności poznawcze i wpływają na poprawę snu. Posiłek na bazie kaszy jaglanej dobrze jest serwować dziecku na kolację, zwłaszcza jeśli maluch ma kłopoty z zasypianiem, śpi płytko albo często się wybudza. Jaglanka to równocześnie bogactwo składników mineralnych, takich jak: żelazo, magnez, fosfor, potas i wapń.

Dowiedz się więcej na temat: kasza jaglana

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje