Reklama

Dla młodszych i starszych

Są doskonałą przekąską ale też smacznym, słodkim deserem. Można podać je na wiele sposobów, z korzyścią dla zdrowia! Mowa oczywiście o bananach.

Banany obfitują w potas - stąd dla nas, dorosłych mogą stanowić doskonałą profilaktykę nadciśnienia. Polecane są również borykającym się z chorobą wrzodową żołądka. A co dla dzieci? Mogą być skutecznym antidotum na biegunkę. Z tego też powodu osoby, u których codziennością są problemy z zaparciami, powinny zachować umiar w ich zjadaniu. Nie  ma złotej reguły, najlepszym rozwiązaniem jest zawsze obserwacja własnego organizmu.

Reklama

Bywa, że jeden banan nie nasili problemu z wypróżnianiem, bywa, że ktoś musi z nich zrezygnować zupełnie. Nasze trzewia potrafią zaskakiwać i nie chcą się łatwo wpasować w ogólne przyjęte zasady.

Oprócz potasu banany mają dla nas wszystkie najważniejsze witaminy, z naciskiem na: A, C, E, K oraz witaminy z grupy B. Tym samym stanowią mocne wsparcie dla naszego systemu nerwowego: poprawiają koncentrację i zdolność zapamiętywania.

Śmiało zapakujmy dziecku banana do szkoły - będzie doskonałą przekąską śródlekcyjną. Owoce te obfitują też w ważne dla rozwoju młodego organizmu pierwiastki, takie jak: wapń, magnez i fosfor. Skoro dzieci lubią słodycze - wykorzystajmy i tę właściwość bananów. Są bardzo wdzięczną bazą dla fikuśnych wariacji deserowych. 


Dowiedz się więcej na temat: banany

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje