Szczęsny i Krychowiak mówią stop dokuczaniu

​- Znamy się już od ponad 14 lat, teraz razem chcemy zachęcić dzieciaki do bycia dobrymi kumplami i pokazać im, jak daleko można zajść z przyjacielem u boku. - mówią Wojciech Szczęsny i Grzegorz Krychowiak. Piłkarze reprezentacji Polski zostali ambasadorami startującej właśnie czwartej edycji kampanii społecznej Cartoon Network "Bądź kumplem, nie dokuczaj".

W spocie promującym kampanię panowie opowiadają o sile swojej przyjaźni, o wspólnym przeżywaniu sukcesów i podnoszeniu się po porażkach. Organizatorzy akcji chcą posłużyć się przykładem popularnych piłkarzy, aby pokazać uczniom i uczennicom szkół podstawowych wartość koleżeńskich relacji: - Jako ludzie mamy naturalną potrzebę przynależenia, bycia akceptowanym i zrozumianym. Dzięki przyjaciołom życie nabiera kolorów, staje się interesujące, pełne przygód i doświadczeń. Historia tegorocznych ambasadorów mocno podkreśla siłę przyjaźni, wzajemnego wspierania się i wspólnego sięgania po marzenia. Dobry kumpel u boku to nie tylko inspiracja do działania ale też oaza bezpieczeństwa. Nadając rozgłos tego typu postawom, kierujmy uwagę najmłodszych na to, co w życiu ważne: przyjaźń. - mówi Marta Żysko-Pałuba, psycholog dziecięcy z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nintu, która jest partnerem kampanii "Bądź kumplem, nie dokuczaj". 

Przybij piątkę i BądźKumplem

Reklama

W ramach promowania koleżeńskich zachowań Cartoon Network zachęca w tym roku do przybijania piątki ze swoimi kumplami i zamieszczania wspólnych zdjęć z hashtagiem #Bądźkumplem. Wzmocnienie pozytywnego przekazu w sieci jest szczególnie istotne dlatego, że w tegorocznej edycji kampanii organizatorzy chcą również zwrócić uwagę na kwestie związane z cyberprzemocą: - We współpracy z Cartoon Network mamy do wykonania ważną misję - chcemy uświadomić rodziców i dzieci, że dokuczanie w sieci jest, niestety, bardzo powszechnym problemem. Ale jest to też problem, z którym możemy sobie poradzić. Według raportu NIK aż 40% młodzieży w wieku szkolnym zetknęło się ze zjawiskiem cyberprzemocy, a blisko połowa przyznała, że w przypadku jej doświadczenia nie szukałaby pomocy u bliskich. Dlatego tak istotne jest uczulanie oraz uświadamianie rodziców, że Internet nie zawsze jest miejscem bezpiecznym dla ich dzieci. - mówi Paweł Stano, prezes Lifetube, tegorocznego partnera akcji.

Materiały dla dzieci, nauczycieli i rodziców na stronie kampanii

Szczegółowe informacje o najnowszej edycji kampanii można znaleźć pod adresem badzkumplem.cartoonnetwork.pl. Oficjalna strona została zaktualizowana o zupełnie nowe materiały. Oprócz przydatnych porad i wskazówek dla dzieci i rodziców na temat radzenia sobie z dokuczaniem w szkole i w Internecie, znalazł się tam również bogaty pakiet materiałów dla nauczycieli (scenariusze lekcji oraz obszerny przewodnik metodologiczny)  przygotowany przez ekspertów z Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Konkurs dla klas

W ramach kampanii Cartoon Network zaprasza też klasy I-VI szkół podstawowych do udziału w konkursie "Wymarzony Dzień Kumpla". Do wygrania są vouchery na zakup wyposażenia szkolnego oraz tablety, a zadaniem konkursowym jest przygotowanie przez klasę pod opieką wychowawcy kreatywnego pomysłu na obchody "Dnia Kumpla". Organizatorzy czekają na zgłoszenia do 13 maja. Wszystkie szczegóły zabawy i regulamin dostępne są na stronie kampanii.

Akcja "Bądź kumplem nie dokuczaj" potrwa miesiąc i będzie wsparta działaniami w mediach społecznościowych oraz ogólnopolską kampanią. Na antenie Cartoon Network, w wybranych kanałach platformy nc+ i w Internecie emitowany będzie spot z udziałem ambasadorów. 

Dowiedz się więcej na temat: nie dokuczaj

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje