Reklama

Discover: Nieznane Lądy. Wyrusz na niezwykłą przygodę

Wydana przez Galaktę, ​Discover: Nieznane Lądy jest grą niezwykłą. Już od pierwszej chwili wiesz, że poczujesz się jak prawdziwy odkrywca. Wszystko dlatego, że każdy egzemplarz gry jest inny. I nie ma w tym żadnej marketingowej ściemy, to fakt. Już otwierając pudełko otrzymujesz wielką dawkę emocji, bo nie wiesz, gdzie zabierze cię przygoda.

Discover: Nieznane Lądy jest grą planszową, w której może uczestniczyć od jednego do czterech graczy. Obudzą się w jakimś tajemniczym miejscu i ich zadaniem będzie nie tylko przetrwać kolejne dnie i noce, ale też znaleźć drogę wyjścia. A nie będzie to łatwe. Doświadczą licznych niebezpieczeństw i będą zmagać się z nieprzyjazną naturą, mieszkańcami okolicy i tajemniczymi zjawiskami.

W każdym pudełku z grą znajdują się losowo dobrane scenariusze i krainy, w których będą się toczyć przygody. Sprytny mechanizm umieszczania elementów powoduje, że naprawdę nie da się otrzymać dwóch takich samych egzemplarzy gry. Poczynając od tego, że w jednym pudełku do eksploracji może być wyspa i pustynia, a w kolejnym góry i lasy. Do tego różni bohaterowie, przedmioty, istoty i dziesiątki innych elementów.

Reklama

Są też elementy wspólne, jak pionki oznaczające postaci, część kart, niektóre żetony itp. To takie niezbędne, uniwersalne drobiazgi, za którymi kryje się wielka, pełna tajemnic przygoda. Fantastyczne jest też to, że podczas rozgrywki, gracze mogą, ale nie muszą, ze sobą współpracować. A przetrwać w tym świecie nie jest łatwo.

Rozgrywka toczy się na układanej losowo planszy, dzięki czemu nawet znając już scenariusz, natkniemy się na coś nowego. Do tego dochodzą losowe żetony, karty zdarzeń i ekwipunku, a także różnorodnych potworów czy stworzeń. Ilość kombinacji jest tak duża, że każda gra będzie inna. Pewne założenia pozostaną te same, ale szczegóły mogą się diametralnie różnić.

W Discover: Nieznane Lądy w ciekawy sposób rozwiązano cykl dnia i nocy. Gracze mają punkty wytrzymałości, zaznaczone na specjalnej karcie-znaczniku. Od nich zależy ile akcji i jak daleko będą mogli pójść jednego dnia. Gdy wszyscy wykorzystają już swoje punkty nadchodzi noc. Może przynieść spokojny sen, a może przynieść jakieś niespodziewane i niekorzystne wydarzenia. Im więcej czasu gracze spędzą w terenie, tym większe prawdopodobieństwo, że spotka ich coś złego.

Niebezpieczeństwa czyhają na każdym kroku, ale jest też mnóstwo zagadek, niesamowitych spotkań i tajemnic do odkrycia. Do tego zasady są na tyle przejrzyste, że pierwszą grę da się rozpocząć już po godzinie od zdjęcia folii z pudełka. Część zasad odkrywa się dopiero podczas zabawy, co pozwala na szybsze rozpoczęcie gry.

Gra spokojnie mieści się na niewielkim nawet stole, bo przy rozgrywce nie wykorzystuje się wszystkich jej elementów. Dobierane są tylko te, które będą potrzebne do danego scenariusza. Instrukcja mówiąca o tym, co należy wybrać z pudełka jest bardzo klarowna. Dzięki temu bardzo można przygotować się do rozpoczęcia przygody. Jeden scenariusz da się pokonać nawet w godzinę, ale bywa, że zajmie on i trzy. Nie jest to zatem gra, dla której trzeba planować wielogodzinne spotkania. Chyba, że chce się przejść za jednym posiedzeniem wszystkie scenariusze. Sęk w tym, że niekoniecznie musi się to od razu udać.

Dicover: Nieznane Lądy jest grą trudną. Sporo zależy tu od szczęścia, ale równie wiele od dokładnego przemyślenia swoich kroków. Zginąć jest łatwo, ale dzięki planowaniu i współpracy można osiągnąć więcej. Pytanie tylko, jak długo gracze będą współpracować, bo w ostatecznym rachunku liczy się tylko własne przetrwanie.

Kilka słów należy się też oprawie graficznej i wykonaniu gry. Otrzymała ona interesującą i nienachalną oprawę graficzną, bliską stylizacji komiksowej, dobrze oddziałującą na wyobraźnię. Elementy układanej planszy i wszystkie żetony wykonano z grubego kartonu i opatrzono czytelnymi, prostymi w interpretacji symbolami. Karty, które występują w kilku rozmiarach również opatrzono klimatycznymi ilustracjami.

Discover: Nieznane Lądy jest zabawą bardzo wciągającą. Klimatem trochę przypomina serial Lost, ale sięga też do innych klasyków. Dzięki dobremu połączeniu tajemnicy z eksploracją zachęca do ponownej rozgrywki. Ze względu na to, że bohaterom graczy nie raz przyjdzie zginąć, a rozgrywka wymaga czasami sporego kombinowania, gra przeznaczona jest dla osób w wieku od 14 lat. Jednak po kilku partiach można się zorientować czy tytuł nadaje się też dla waszych pociech. Nasze sesje toczyliśmy z 9-latkiem, którego niesamowicie wciągnęły tajemnice i poczuł zew przygody.

Jeśli szukacie interesującego prezentu pod choinkę dla miłośnika planszówek, to Discover: Nieznane Lądy wydaje się produktem idealnym. To pięknie wykonana, wciągająca i do tego zawsze unikatowa gra. Czego chcieć więcej? 


INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: gry planszowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama