Reklama

Gra karciana ​Horror w Arkham

Horror w Arkham Gra Karciana to jedna z najnowszych pozycji w katalogu wydawnictwa Galakta. Należący do gatunku "Living Card Game" tytuł pozwala jednemu lub dwóm graczom przenieść się do słynnego miasta stworzonego przez mistrza grozy Howarda Philipsa Lovecrafta.

O co chodzi z tym LCG?

Living Card Game to rodzaj gier karcianych, gdzie każdy zestaw podstawowy i dodatkowy zawiera z góry określone, a nie dobierane losowo, karty. Również w takich grach możliwe jest tworzenie własnych talii, ale nie trzeba zdawać się na łut szczęścia i wydawać dużych sum pieniędzy.

Kupując zestaw podstawowy Horror w Arkham możemy rozegrać jedną, podzieloną na trzy scenariusze kampanię. Zdobyte przez bohaterów doświadczenie może przydać się podczas kolejnych misji. Jednak najlepsze jest to, że kampania może mieć zupełnie inne efekty, w zależności od podejmowanych po drodze wyborów, a także skutków zdarzeń losowych.

Reklama

Zawartość pudełka

W estetycznym, kwadratowym pudełku, znajdziemy dwie wypraski z żetonami, mnóstwo kart do budowy talii graczy i talii mitów, a także trzy książki z instrukcjami. Wszystko wykonane jest bardzo starannie. Żetony bez problemu oddzielają się z wyprasek, karty są kolorowe, sztywne i trwałe, a zasady przedstawiono w kolorowych, okraszonych ilustracjami książeczkach.

Ilustracje to oczywiście wysoka półka, do której przyzwyczaiły nas produkcje Fantasy Flight Games. Pięknie budują atmosferę rozgrywki, gdzie gracze rzucani są przeciwko grozie i przedwiecznym tajemnicom.

Nowy poziom zabawy

Horror w Arkham ma dość wysoki próg wejścia. Wynika to z faktu, że otrzymujemy aż trzy instrukcje - pierwszą prowadząca mniej więcej krok po kroku przez pierwszą grę, drugą ze szczegółowymi zasadami oraz trzecią, będącą scenariuszem kampanii. Do tego dochodzą wypełnione symbolami i opisami karty, a także mała górka żetonów. W pierwszej chwili jest to dość przytłaczające, ale już podczas drugiego scenariusza zabawa jest w miarę płynna.

Rozgrywka

Gracz lub gracze mogą wpływać na rozgrywką na kilku poziomach. Przede wszystkim mają do dyspozycji kilku bohaterów, którzy różnią się umiejętnościami i mogą skutecznie uzupełniać. Po drugie, każdy scenariusz można rozegrać z różnym stopniem trudności. Tę ostatnią regulują żetony, które losuje się podczas testów. Im wyższy poziom trudności, tym więcej tych, które skutecznie utrudniają życie graczom.

Doświadczenie kilku rozgrywek uczy, że zbudowanie talii, dzięki której będzie łatwiej pokonać poszczególne scenariusze na najwyższym poziomie trudności, to prawdziwe wyzwanie. Powoduje to jednak, że chce się sprawdzać różne warianty rozgrywki i układy kart.

Jakby tego było mało, autorzy przewidzieli, że w zabawie może chcieć uczestniczyć więcej osób. Jest to możliwe po dołożeniu drugiego zestawu startowego. Wtedy w rozgrywce może uczestniczyć do czterech osób na raz.

Zbudowanie własnej talii to duża część zabawy. Korzystając z wytycznych możemy przygotować zestaw kart, które w teorii powinny zapewnić nam zwycięstwo. Możliwości jest wiele, a z każdym dodatkiem będą tylko rosły, zmuszając do główkowania i wydłużając czas zabawy. Bo choć sama rozgrywka trwa około dwóch godzin, to budowanie talii może trwać już o wiele, wiele dłużej.

Dla kogo?

W grze bez problemu odnajdą się miłośnicy fabularnego Zewu Cthulhu, dla których formuła rozgrywki będzie zbliżona do tradycyjnej sesji RPG, choć z całą mechaniką przeniesioną na karty i żetony. Przypomina to trochę pomysł, który zastosowano w trzeciej edycji gry fabularnej Warhammer, gdzie w podobny sposób wyprowadzono mechanikę poza tradycyjne karty postaci.

Tytuł spodoba się wszystkim miłośnikom prozy Lovecrafta, a także gier karcianych, gdzie trzeba budować własne talie. Kolejne dodatki, przenoszące akcję także w okolice Arkham, pozwolą rozwinąć rozgrywkę i znacząco zmodyfikować talie.

Wysoka jakość wykonania, a także duża "grywalność" stawiają grę karcianą Horror w Arkham w ścisłej czołówce gier kooperacyjnych dla niewielkiej liczby osób.

 

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy