Rusza kampania społeczna „Płodna Polka”
Jak wynika z raportu „Płodna Polka” aż 82% Polek, które nie posiadają jeszcze dzieci, nigdy nie diagnozowało się pod kątem swojej płodności, przy czym aż ponad ¼ z nich planuje ciążę po 30. roku życia.
Tymczasem jedną z przyczyn bezpłodności jest zbyt późna decyzja o założeniu rodziny połączona z wczesnym wejściem w okres przekwitania. W celu promocji badań diagnozujących płodność kobiety rusza kampania społeczna "Płodna Polka".
W związku ze stale podnoszącym się wiekiem, w którym Polki decydują się na pierwszą ciążę, rośnie liczba problemów z poczęciem dziecka. Kobiety nie mają świadomości, że z każdym rokiem szanse na macierzyństwo maleją, a po 33. roku życia zdecydowanie spadają.
Na płodność negatywnie wpływają również czynniki związane ze stylem życia, jak stres lub zła dieta. Szacuje się, że problem niepłodności dotyka już około 15% par.
Misją kampanii "Płodna Polka" jest edukacja społeczeństwa w zakresie konieczności wykonywania badań diagnozujących gospodarkę hormonalną kobiety i jej możliwość zajścia w ciążę.
Przewidziane w ramach kampanii działania mają na celu propagowanie świadomego planowania pierwszej ciąży, poprzez kontrolę drożności jajników - wykonywania badań "Pakietu kobiecego", czyli AMH, FSH oraz USG połączonych z konsultacją z lekarzem specjalistą w dziedzinie niepłodności.
- Warto podkreślić, że w jajnikach znajduje się określona ilość jajeczek przeznaczona na całe życie. Oznacza to, że po ich wyczerpaniu, kobieta nie będzie mogła zajść w ciążę, nawet jeśli wciąż miesiączkuje. Dzięki wykonaniu badań "Pakietu kobiecego" jesteśmy w stanie określić rezerwę jajeczek, a tym samym oszacować, jak długo kobieta będzie płodna - powiedział dr Grzegorz Mrugacz z Kliniki Leczenia Niepłodności "Bocian".
W ramach kampanii opracowano cykl materiałów poradnikowych dotyczących płodności kobiety. Zostały przewidziane również akcje bezpłatnych badań "Pakietu kobiecego". Wszystkie informacje oraz aktualności znajdują się na stronie www.plodnapolka.pl.