Reklama

Uzależnienie od testów ciążowych

Uzależnienie od testów ciążowych to nowe, zdumiewające zjawisko, które można zaobserwować u coraz większej liczby kobiet.

Wykonywanie testu ciążowego oraz chwila oczekiwania na jego wynik zawsze są stresujące, niezależnie od tego, jaki rezultat chciałybyśmy zobaczyć.

Jak podaje Independent.co.uk, badania przeprowadzone przez serwis ChannelMum pokazują, że wiele kobiet uzależnia się od robienia testów, zwłaszcza, jeśli ich oczom ukazały się upragnione dwie kreseczki. Te panie, zamiast np. skierować swe kroki do placówki medycznej i wykonać badanie krwi potwierdzające ich odmienny stan, zaopatrują się w kolejne testy, kupując średnio po sześć zestawów, żeby przekonać się, czy aby na pewno są w ciąży.

Reklama

W samej Wielkiej Brytanii 62 proc. przyszłych mam przyznaje się do takich działań, nawet gdy próba wypadła pomyślnie. Co ciekawe, ok. 8 proc. kobiet kontynuuje testy nawet do końca pierwszego trymestru. Przede wszystkim czynią tak osoby, które obawiają się poronienia - widok dwóch kresek uspokaja je i zapewnia, że nadal są w ciąży.

Takie postępowanie sprawia, że ciężarne wydają małą fortunę - test ciążowy w Wielkiej Brytanii kosztuje średnio osiem funtów. Kompulsywne ich kupowanie przez pierwsze kilka tygodni ciąży wbrew pozorom może nieco uszczuplić domowy budżet, zwłaszcza, że to niepotrzebny wydatek - wątpliwości bowiem lepiej rozwiewać u lekarza, a te pieniądze można wydać w bardziej konstruktywny sposób.

Swego czasu głośno było także w naszym kraju o niepokojącym trendzie kupowania wykorzystanych, pozytywnych testów ciążowych. Za taki przedmiot na internetowych aukcjach trzeba było zapłacić od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Większość nabywców chciała w ten osobliwy sposób zażartować ze swoich ukochanych, ale niektóre kobiety ponoć używały zakupu by wymusić na partnerze deklaracje lub... wyłudzić od niego pieniądze. 

Wyłudzenie lub jego próba podlega karze pozbawienia wolności do lat ośmiu, o czym mówi art. 286 § 1 Kodeksu Karnego.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy