Reklama

W firmie razem z dzieckiem

Mimo obaw związanych z potencjalnym wzrostem wymagań przełożonego względem dyspozycyjności aż 90 proc. ankietowanych rodziców chciałoby posłać dziecko do firmowego przedszkola.

Wśród korzyści takiego rozwiązania pracownicy wymieniają:
• łatwiejsze godzenie pracy z wychowaniem,
• dogodniejszy dojazd;
• elastyczne godziny otwarcia przedszkola,
• dopłaty pracodawcy,
• oraz pewność miejsca w przedszkolu.

Mimo dostrzegalnych korzyści dla pracodawców, takich jak utrzymanie wartościowych pracowników i budowanie pozytywnego wizerunku firmy, ponad 60 proc. badanych firm i instytucji niestety nie rozważa możliwości utworzenia takich placówek. Wśród obaw powstrzymujących przed utworzeniem firmowego przedszkola przedstawiciele działów personalnych wymienili:
• duże sumy pieniędzy potrzebne na początek,
• brak wcześniejszych doświadczeń,
• oraz brak zainteresowania i negatywna postawa decydentów.

Reklama

Wśród czynników, które pomogłyby działom personalnym w zainicjowaniu rozmów o uruchomieniu przedszkola firmowego znalazły się fundusze europejskie i współpraca z innymi firmami.

W badaniu prowadzonym w całym kraju (najliczniej reprezentowane było woj. mazowieckie) wzięło udział 148 przedstawicieli działów personalnych, 69 dyrektorów placówek przedszkolnych publicznych i niepublicznych oraz 718 pracowników, z których 56 proc. jest rodzicami.

Badanie zostało przeprowadzone przez Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Serwis HR, Femmeritum oraz GoldenLine.

A jakie jest twoje zdanie na ten temat?

INTERIA.PL/materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama