Reklama

Polacy chcieliby spędzać więcej czasu ze swoimi dziećmi

Polacy chętnie skorzystaliby z dodatkowych 3 godzin wolnego czasu w tygodniu - niemal co czwarty (23 proc.) internauta przeznaczyłby je dla rodziny i dzieci, co szósty (16 proc.) na realizowanie własnych pasji, a co ósmy (12 proc.) na relaks i odpoczynek.

Wbrew pozorom nie tak trudno je wygospodarować, bo jak pokazuje badanie, cenne godziny tracimy w marketach na większe zakupy spożywcze - ¾ ankietowanych poświęca na to przeszło godzinę tygodniowo, z czego połowa (54 proc.) nawet więcej niż dwie godziny. Co trzeci (30 proc.) respondent wskazuje, że sporo czasu marnuje w kolejkach do kas, a prawie co czwarty (23 proc.) na sam dojazd do i ze sklepu.  

- Każdy rodzic wie, że pojawienie się dziecka wywraca codzienność do góry nogami. Oprócz pociechy pojawia się przecież nagle wiele nowych obowiązków, które trzeba, ale też i  po prostu chce się wykonywać. I choć chcielibyśmy wtedy skupić się tylko na rodzinie, to z zadań takich jak choćby zakupy spożywcze, mimo że stają się mniej ważne, wciąż trzeba się wywiązywać. Na szczęście są sposoby na sprytne poradzenie sobie z codziennymi sprawunkami i oszczędzenie cennego czasu na to, co naprawdę ważne. Zamawiając zakupy we Frisco nie musimy tracić czasu na uciążliwe wycieczki do supermarketów i co więcej, możemy się nimi zająć wtedy, kiedy jest nam najwygodniej - mówi Tomasz Dębowski, dyrektor marketingu Frisco.pl. 

Reklama

Cenny czas dla rodziny

Częściej niż co trzeci ankietowany (36 proc.) przyznaje, że chciałby mniej czasu tracić na zakupach spożywczych. Badania Frisco pokazują, że dodatkowe trzy godziny wolnego czasu w ciągu tygodnia 23 proc. respondentów poświęciłoby w pierwszej kolejności właśnie na rodzinę i dzieci. Jest to najczęściej wskazywana odpowiedź wśród ogółu badanych - zarówno kobiet jak i mężczyzn. Co ciekawe, podczas gdy taką chęć wyraża 21 proc. pań, to wśród panów udział jest nawet większy i wynosi 25 proc. Badanie wskazuje też, że odsetek respondentów chcących spędzać z rodziną więcej czasu rośnie wraz z wiekiem posiadanych dzieci, dopóki nie ukończą one szkoły podstawowej. Podczas gdy dodatkowe chwile z rodziną chciałoby mieć 30 proc. rodziców dzieci do 2 lat, wśród osób z dziećmi w wieku 3-6 odsetek ten sięga 33 proc., a w grupie rodziców posiadających dzieci w wieku wczesnoszkolnym 7-12 wynosi już 36 proc.   

Na co jeszcze brakuje nam czasu?

Dla 16 proc. badanych najważniejsze byłoby w dodatkowym czasie wolnym realizowanie własnych pasji, a dla 12 proc. - po prostu relaks. Wyniki badania wskazują przy tym, że im starsze dzieci posiadają ankietowani, tym większą odczuwają oni potrzebę dodatkowego odpoczynku. Podczas gdy odsetek badanych mających dzieci w wieku do 2 lat, którzy chcieliby się w dodatkowym czasie zrelaksować wynosi 9,2 proc. , to wśród rodziców nastolatków w wieku 13-15 lat taką odpowiedź wskazało już 18,2 proc. ankietowanych. Na kolejnych miejscach wśród wszystkich badanych uplasowały się podróże (11 proc.), spotkania z przyjaciółmi (8 proc.), czas dla chłopaka czy dziewczyny (7 proc.) i czytanie książek (7 proc.). Po 5 proc. badanych chciałoby te godziny przeznaczyć na uprawianie sportu, a także na zadbanie o urodę. W pierwszej dziesiątce znalazła się też taka rozrywka jak kino, teatr czy film (2 proc.).

Co pożera nasz czas?

Z badania na rzecz Frisco wynika, że więcej niż 2 godziny w tygodniu zajmuje oczywiście praca - 80 proc. wskazań, a także rodzina - 74 proc. Internauci starają się jednak nie zapominać o relaksie - powyżej 2 godzin na odpoczynek przeznacza 2/3 badanych (65 proc.). Ponad połowa (51 proc.) respondentów co najmniej 2 godziny tygodniowo poświęca na realizowanie własnych pasji, 46 proc. dla chłopaka czy dziewczyny, a 45 proc. na spotkania z przyjaciółmi. Badanie pokazuje, że sporym pożeraczem czasu są właśnie duże zakupy spożywcze -  bo powyżej 2 godzin co tydzień traci na nie 41 proc. ankietowanych. Na kolejnych miejscach w pierwszej dziesiątce są przyjemności, czyli sport - 37 proc., czytanie książek - 35 proc. i podróże - 35 proc.. Już poza top 10 są bieżące zakupy spożywcze - ponad 2 godziny tygodniowo poświęca na nie 30% badanych, dalej nauka - 27 proc., film czy teatr - 26 proc., a także zakupy niespożywcze - 26 proc. Ostatnie miejsca zajmują zaś zajęcia związane z dbaniem o urodę - 22 proc. i wyjście do restauracji -  18 proc. 

Badanie dla e-supermarketu Frisco.pl zostało przeprowadzone przez SW Research metodą omnibus na reprezentatywnej próbie 849 internautów w Polsce w dniach 4-6 maja 2016 r.

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: zakupy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy