Reklama

Czym kierować się wybierając zabawki dla dzieci

Dobrze dobrana zabawka pomaga dziecku poznawać świat, rozwijać zdolności manualne i wyobraźnię, uczyć je samodzielności na każdym etapie życia. Tymczasem wizyta w sklepie często przyprawia rodziców o zawrót głowy.

Jaki drobiazg wybrać? Ile właściwie jesteśmy w stanie na niego przeznaczyć? Czy spodoba się naszemu dziecku? Oto kilka ważnych wskazówek, które pomogą ci podjąć dobrą decyzję.

Bezpieczeństwo i jakość

Najważniejsza kwestia, którą powinieneś się kierować, zanim zainwestujesz pieniądze w drobiazg dla swojej pociechy, to: im mniejsze dziecko, tym większa zabawka. Wiek w tym przypadku jest bardzo ważny, warto jednak trzymać się kilku uniwersalnych zasad dotyczących produktów dla dzieci.

Przede wszystkim powinny posiadać ważne z punktu widzenia troski o zdrowie maluchów atesty (np. EN71 lub CE - produkt powstał w zgodzie z wymogami bezpieczeństwa, TUV - zabawka wyprodukowana z substancji przyjaznych ludziom i środowisku). Unikaj kupowania zabawek (zwłaszcza kilkuletnim maluchom) z ostrymi, niebezpiecznymi krawędziami i drobnymi, łatwo odpadającymi elementami, a także tych o drażniącym, nieprzyjemnym zapachu, które na pierwszy rzut oka wyglądają tandetnie.

Reklama

Jeśli masz wątpliwości, zapytaj sprzedawcę o szczegóły danego produktu - czy cieszy się dużym zainteresowaniem wśród klientów lub jak często zdarzają się reklamacje. Dziel się spostrzeżeniami z innymi rodzicami - to najlepsze źródło wiedzy zarówno o wadach, jak i zaletach produktów dla dzieci.

Wiek i gust dziecka

Zabawki dla niemowląt i dzieci powyżej pierwszego roku życia powinny oddziaływać na wszystkie zmysły maluchów. Wzrok, słuch, dotyk to dla bobasów podstawowe narzędzie poznawania otaczającego ich świata. Świetnie sprawdzą się drobiazgi o kontrastowych kolorach i zdecydowanych kształtach, wydające subtelne dźwięki. Wybieraj produkty lekkie, które maluszkowi łatwo będzie chwytać w rączkę.

Kilkuletnie dziecko wymaga nieco bardziej fantazyjnych rozwiązań. W tym wieku maluchy potrafią już doskonale naśladować nastroje i czynności rodziców. Intensywnie uczy się także rozróżniać gatunki zwierząt, poznaje przeznaczenie konkretnych produktów. Innymi słowy - nabiera świadomości, co podoba się mu najbardziej. To dobry moment na wprowadzenie dziecka w świat klocków, puzzli, postaci z bajek, a także samochodów i przedmiotów codziennego użytku w formie zabawek.

Przedszkolaki i starsze dzieci doskonale wiedzą, co przynosi im frajdę i wszelkimi sposobami egzekwują od rodziców spełnianie swoich zachcianek. Zadbaj o to, by codzienna zabawa z rówieśnikami sprzyjała kształtowaniu i wzmacnianiu nowych umiejętności oraz pasji "starszaka". Zainwestuj w gry logiczne, zestawy edukacyjne lub sprzęt, który umożliwi mu rozwijanie zainteresowań (muzykantowi warto sprawić pierwszy, dziecięcy instrument, plastyk ucieszy się z materiałów, z których będzie mógł tworzyć nowe dzieła).

Sprawdzona marka i wartość edukacyjna

Każdy rodzic chce, aby wraz z beztroską zabawą dziecko nabywało nowych umiejętności. Tymczasem na sklepowych półkach aż roi się od produktów, które oferują dzieciom gotowe rozwiązania. Pamiętaj - im bardziej prosta i "staroświecka" zabawka, tym większe prawdopodobieństwo, że twoje dziecko będzie szukało nowych sposobów jej wykorzystania. A to najprostsza droga do pobudzenia wyobraźni i odnajdywania ciekawych rozwiązań. Porozrzucane luzem samochodziki zainspirują malucha do stworzenia autostrady na podłodze z tego, co akurat będzie miało pod ręką. Z klasycznych lalek i pluszaków dzieci mogą stworzyć prawdziwy dom, w którym każdy bohater będzie miał swoją rolę do odegrania.

Postaw na sprawdzone i opatentowane produkty. Lata doświadczeń znanych producentów zabawek pozwoliły znacznie zminimalizować ryzyko niebezpieczeństw, jakie niesie ze sobą zabawa. Duże, cieszące się zaufaniem rodziców marki, stale kontrolują jakość swoich produktów i na bieżąco reagują na zmiany oczekiwań i zasad bezpieczeństwa. W efekcie końcowym dostarczają do sklepów to, co najbardziej wartościowe i przyjazne dla naszych pociech.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama