Odzyskaj figurę po ciąży!

Chciałabyś wreszcie zapomnieć o luźnych spodniach i tunikach maskujących brzuszek? Pomoże ci w tym nasz program opracowany przez ekspertów. Dzięki niemu zrzucisz zbędne kilogramy, poczujesz się gibka, zwinna i pełna energii.

Od porodu minęło kilka miesięcy. Dziecko powoli odzwyczaja się od piersi. Masz trochę więcej czasu i swobody, wreszcie możesz pomyśleć o odchudzaniu. Wiosna motywuje cię dodatkowo. W kilku miejscach jest cię trochę więcej niż przed zajściem w ciążę. W niektórych znacznie więcej niż byś chciała...

Reklama

Widzisz to na wadze i w lustrze - ulubione dżinsy jesteś w stanie wciągnąć maksymalnie do wysokości kolan. Zanim ciśniesz nimi do kosza, przeczytaj ten tekst. Dowiesz się, jak schudnąć bez wymyślnej diety (przecież nie masz czasu na gotowanie tylko dla siebie), morderczych treningów (bez nich też jesteś zmęczona) czy wydawania majątku na kosmetyki (pieluszki i rzeczy dla dziecka i tak sporo kosztują).

Wspólnie z dietetyczką i trenerką fitness, na co dzień pracującymi z młodymi mamami, przygotowaliśmy specjalny program, który pozwoli szybko odzyskać figurę i dobre samopoczucie. Podpowiemy też, jak "za grosze" zorganizować domowe SPA.

Niech wskazówka wagi wreszcie drgnie!

Dlaczego niektóre mamy szybko wracają do figury sprzed ciąży, a innym nie udaje się to nigdy? - Zdarza się, że popełniamy błędy, które utrudniają nam powrót do dawnej sylwetki - mówi Agnieszka Piskała, dietetyczka z firmy Nestlé. Sprawdź, czy któreś z nich nie dotyczą także ciebie. A gdy już dowiesz się, gdzie tkwi przyczyna tego, że nie możesz schudnąć, wprowadź w życie zmiany, które ci to ułatwią.

Najczęstsze błędy

Zamiast wzdychać przed lustrem i myśleć: "Gdzie jesteś, moja dawna figuro?", zastanów się, czy nie wpadłaś w którąś z pułapek, jakie czyhają na młode, przemęczone mamy. Może nie chudniesz, bo...

Nadal jesz tyle, ile jadłaś w czasie ciąży

Wiele kobiet po urodzeniu dziecka pozostaje przy ciążowych nawykach żywieniowych i "je za dwoje". - Tymczasem po porodzie metabolizm zwalnia. I chociaż mama potrzebuje energii, aby mieć siłę do opieki nad malcem, gdy dostarczy sobie zbyt wielu kalorii, nie spali ich - wyjaśnia Agnieszka Piskała.

Odbijasz sobie miesiące diety

Często zdarza się, że kobiety, które w ciąży stosowały restrykcyjną dietę, po odstawieniu dziecka od piersi postanawiają to sobie odbić. - Jeśli organizm wcześniej przyzwyczaił się do zdrowych produktów, a nagle zaczynamy go dokarmiać pizzą, fast foodami, ciastami i słodyczami, nasza waga nie tylko nie zacznie spadać, ale jeszcze może wzrosnąć - ostrzega dietetyczka.

Podjadasz, gdy jest ci smutno

Niektóre mamy uznają niezdrowe przekąski za chwilową przyjemność w ciągu dnia wypełnionego opieką nad dzieckiem. Dla innych jedzenie staje się lekarstwem na depresję poporodową. - Takie "zajadanie problemów" kończy się przybraniem na wadze - ostrzega ekspert.

Słuchasz niemądrych rad

Osoby z najbliższego otoczenia często demotywują młode mamy do dbania o sylwetkę. - Jeśli od ciotek, sąsiadek czy teściowej wciąż słyszymy: "Jeszcze zdążysz schudnąć, teraz zajmij się dzieckiem", "A komu ty się chcesz teraz podobać?" - nasza motywacja do zadbania o siebie słabnie - mówi Agnieszka Piskała. - A im bardziej przeciągamy decyzję o schudnięciu po ciąży, tym jest to trudniejsze - dodaje.

Gotowa na zmiany? Start!

Wystarczy stosować się do pięciu poniższych zasad, aby schudnąć w zdrowy sposób. Jeśli chcesz, aby efekt odchudzania utrzymał się, traktuj te zasady po prostu jak swój nowy sposób odżywiania.

1. Zapomnij o dietach-cud, dzięki którym traci się 3-4 kilogramy w tydzień.

- Dieta niskokaloryczna osłabia organizm, spowalnia metabolizm, powoduje utratę masy białkowej, a nie tłuszczowej. Dieta wysokobiałkowa (np. modny Dunkan) może doprowadzić do kwasicy metabolicznej i obciążenia nerek, a dieta jednoskładnikowa (np. pszeniczna) prowadzi do niedoborów składników odżywczych - ostrzega Agnieszka Piskała. Stosując zdrową racjonalną dietę powinnaś chudnąć nie więcej niż 0,5-0,7 kg na tydzień.

2. Chudnij wolno, a unikniesz efektu jo-jo.

- Organizm człowieka składa się przede wszystkim z tkanki mięśniowej i tłuszczowej. Aby prawidłowo funkcjonować, tkanka mięśniowa potrzebuje więcej energii niż tkanka tłuszczowa - tłumaczy dietetyczka.

Podczas drastycznych diet, związanych ze znacznym obniżeniem kaloryczności posiłków (np. dieta 1000 kcal), najpierw spalana jest tkanka mięśniowa, dopiero później tłuszczowa. Ubytek masy mięśniowej powoduje, że zapotrzebowanie energetyczne organizmu się zmniejsza. Powrót do starych nawyków żywieniowych (w końcu na diecie 1000 kcal długo żyć się nie da) sprawia, że dostarczamy organizmowi więcej kalorii, niż potrzebuje i więcej niż potrzebował przed odchudzaniem.

- Cały nadmiar zostaje zmagazynowany w postaci tłuszczu. Dlatego po ostrej diecie zgubione kilogramy wracają z nawiązką - wyjaśnia ekspert.

3. Jedz wszystko, ale w umiarkowanych ilościach.

Określanie niektórych produktów jako "zabronione" powoduje frustrację i szybkie zaniechanie diety. Masz ochotę na ciastko? OK. - Ale w takich momentach warto pamiętać, że drugie czy trzecie smakuje dokładnie tak samo jak to pierwsze, więc po co je jeść? - podpowiada dietetyk.

4. Mądrze układaj swój jadłospis.

Podstawę diety powinny stanowić produkty pełnoziarniste (kasze, makaron i pieczywo razowe, ciemny ryż), warzywa (jedzone bez ograniczeń) i dwie porcje owoców (jedna porcja to tyle, ile mieści nam się w dłoni). Produkty te zawierają błonnik, który usprawnia pracę przewodu pokarmowego.

- W diecie odchudzającej się mamy powinny też pojawić się tłuste ryby (obecne w nich kwasy omega-3 ułatwiają chudnięcie), chude mięso oraz nabiał. - Te produkty zawierają znaczne ilości białka, które przyspiesza nasz metabolizm - mówi ekspert.

5. Codziennie zjadaj pięć regularnych posiłków.

Nie przesadzaj z wielkością porcji. - Żaden posiłek nie powinien być większy niż dwie pięści, aby nie rozpychać żołądka - mówi dietetyczka. Regularne posiłki o niewielkiej objętości to najskuteczniejsza metoda zdrowego odchudzania.

Jako mama małego dziecka masz ułatwione zadanie, bo twój maluch je regularnie. Skorzystaj z tego i jedz w takim samym rytmie, a szybko zobaczysz efekty!

Tutaj przeczytasz drugą część artykułu: Ciało w ruch i płaski brzuch

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje