Plan: jak nie przytyć po powrocie do pracy

Dbanie o siebie i maluszka, a jednocześnie o rozwój własnej kariery zawodowej to spore wyzwanie. Podpowiedzi specjalistów pomogą mu sprostać.

Koniec urlopu macierzyńskiego wiąże się ze zmianą trybu życia. Przestajesz chodzić na długie spacery, a często także karmić piersią, dzięki czemu dziennie traciłaś do 1000 kcal.

Reklama

- Aktywnym zawodowo mamom przybywa obowiązków, zaczynają żyć w pośpiechu i zapominają o regularnych posiłkach. Jedzą dopiero w momencie, gdy poczują głód, często wybierając fast foody lub kaloryczne przekąski - mówi Justyna Marszałkowska, dietetyczka.

Dlatego kobiety - zwłaszcza te, które mają pracę siedzącą - "nie wiadomo skąd" tyją od 3 do 5 kg. Jak utrzymać smukłą linię?

1. Zacznij już dziś i nie szukaj wymówek

Musisz się racjonalnie odżywiać i zachować aktywność fizyczną, bo sama dieta nie wystarczy. To zdrowe połączenie zapewni ci więcej energii i poprawi samopoczucie.

2. Jedz mało, ale często i planuj swoje posiłki

Nic nie sprzyja nadwadze bardziej niż nieregularne jedzenie lub głodzenie się. To spowalnia metabolizm! - Stały rytm posiłków i zjadanie kilku mniejszych porcji, to klucz do sukcesu - podkreśla Justyna Marszałkowska.

- Radzę jeść pięć razy, ale w mniejszych ilościach - dodaje dietetyczka. Rozkładając posiłki, unikniesz napadów wilczego głodu i najadania się na noc. Jedząc śniadania w domu, nie będziesz sięgać po przekąski w pracy.

3. Zwracaj uwagę na to, co masz na talerzu

Najwięcej energii organizm zużywa, trawiąc białka (40 proc.). Lepiej więc zjeść dużą porcję gotowanego kurczaka z warzywami, zamiast bułki z wędliną. Zrezygnuj z ziemniaków i makaronu z sosem na rzecz białego mięsa, ryb oraz kasz. Jedz warzywa i owoce.

4. Wypijaj 8 szklanek wody dziennie

Pragnienie można pomylić z głodem, bo też powoduje ból głowy, trudności z koncentracją i zmęczenie. Pij wodę mineralną pomiędzy posiłkami, najlepiej 20 minut przed jedzeniem. Unikaj kawy, ponieważ odwadnia organizm.

5. Rób "wałówkę", uważaj na gotowe produkty

Musli typu fitness i inne podobne wyroby bywają bardzo kaloryczne! Lepiej sama mieszaj płatki, np. owsiane z orzechami lub suszonymi owocami, i jedz je z jogurtem. Znajdź też w internecie przepisy na szybkie, niskokaloryczne, smaczne dania (np. z piersi kurczaka).

Przyrządzaj je wieczorami (raz na 2 dni) i zabieraj do pracy. Zawsze pakuj też do torby jabłko lub kanapkę z razowca (z chudą wędliną) na podwieczorek.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje