Reklama

LEGO Life już w Polsce

We wtorek 28 lutego Grupa LEGO uruchomi polską wersję LEGO Life - portalu społecznościowego dla dzieci poniżej 13-ego roku życia, dzięki któremu będą mogły w nowoczesny sposób komunikować się z tysiącami fanów klocków LEGO, dzielić się zdjęciami swoich budowli, wzajemnie inspirować i rozwijać swoją kreatywność.

Bezpłatna aplikacja LEGO Life jest przeznaczona dla dzieci poniżej 13 roku życia na każdym poziomie budowania i o różnych zainteresowaniach. Jej celem jest utworzenie społeczności fanów klocków LEGO w oparciu o najwyższe standardy bezpieczeństwa dzieci w sieci. Do tej pory aplikacja została uruchomiona w Stanach Zjednoczonych, Anglii, Francji, Niemczech, Danii, Austrii i Szwajcarii. W 2017 i 2018 roku będzie wprowadzana także w innych krajach. 

- Celem Grupy LEGO jest rozwijanie cyfrowych projektów, które dopełnią i uatrakcyjnią zabawę klockami LEGO - mówi Rob Lowe, odpowiedzialny za platformę. To miejsce, które wzmocni radość budowania, a dzieci będą odczuwać jeszcze większą dumę ze swoich dzieł, mogąc dzielić się nimi w cyfrowym świecie, oczywiście w bezpieczny sposób. Umożliwi także pokazanie w szerszej skali, jak kreatywni są młodzi ludzie.

Reklama

LEGO Life - więcej kontaktów towarzyskich i personalizacja zabawy klockami LEGO

Celem platformy jest połączenie fizycznych i cyfrowych doświadczeń związanych z zabawą klockami LEGO oraz innowacyjnych cech najlepszych portali społecznościowych. W ten sposób zabawę klockami wzbogaca aspekt społeczny. Przez lata miliony dzieci z dumą wysyłały zdjęcia swoich modeli do sekcji "Odjazdowe budowle" w magazynie LEGO Club oraz na stronę LEGO.com, dlatego firma wierzy, że dynamiczna i nowoczesna platforma społecznościowa LEGO Life jest naturalnym krokiem w rozwoju zaangażowanej społeczności fanów klocków.

- LEGO Life to miejsce, gdzie dzieci i nastolatkowie mogą publikować zdjęcia swoich projektów, by zyskać podziw, na który zasługują - dodaje Lowe.

Aplikacja pozwala dzieciom spersonalizować doświadczenia wynikające z zabawy klockami przez bezpośrednią interakcję z ulubionymi postaciami, dostęp do ekskluzywnych treści i inspiracji do budowania oraz możliwość stworzenia swojego awatara 3D o wyglądzie minifigurki. LEGO Life wprowadza również spersonalizowaną klawiaturę LEGO Emoji, z której użytkownicy mogą korzystać, by dzielić się tym, co sami stworzyli z klocków oraz komentować to, co publikują inni.

- Dzieci, budując za pomocą klocków LEGO to, co podpowie im wyobraźnia, wyrażają siebie - wyjaśnia Lowe. Klawiatura LEGO Emoji idzie jeszcze krok dalej, jeśli chodzi o personalizację zabawy, a kolorowe i odjechane emotikonki inspirowane m.in. wyglądem minifigurek, pozwolą użytkownikom łatwo się zaangażować i bezpiecznie funkcjonować w społeczności.

Z badań wynika, że 90 proc. dzieci jest świadoma istnienia emotikonków i używa ich do komunikacji. Na pytanie, czy używają ikonek, około 40 proc. powiedziało "tak". Dzięki zastosowaniu w klawiaturze LEGO Emoji znajomego wyglądu postaci ze świata LEGO i wprowadzeniu emotikonków przedstawiających różne przedmioty, dzieci będą mogły łatwo się ze sobą komunikować, nawet jeśli nie umieją jeszcze dobrze pisać.

Nieskończone źródło inspiracji

Podobnie do innych popularnych platform społecznościowych, LEGO Life dostarczy spersonalizowanych treści nakierowanych na potrzeby użytkownika. Aplikacja zachęca dzieci i nastolatków do identyfikowania i podążania za interesującymi ich tematami, więc ich profil wypełniają posty i zdjęcia zgodne z ich zainteresowaniami. Dzieci mogą obserwować grupy dedykowane określonym zwierzętom, pojazdom, bohaterom, specyficznym tematom LEGO, sezonowym programom czy regionalnym tematom, które uznają za najciekawsze.

Dodatkowo, LEGO Life dostarczy dzieciom i nastolatkom inspiracji i mentorskiego wsparcia w zabawny i angażujący sposób. By zachęcać do budowania, LEGO Master Builders będą udostępniać różnorodne niesamowite projekty i budowle z klocków i w ten sposób rzucać wyzwania fanom klocków. Aktywne będą również postaci ze świata LEGO np. Mistrz Wu z LEGO NINJAGO, Emma z LEGO Friends czy LEGO BATMAN, którzy będą dzielić się inspiracjami do budowania oraz komentować modele użytkowników.

Pełne bezpieczeństwo

LEGO Life to bezpieczny portal społecznościowy dla dzieci poniżej trzynastego roku życia. Został zaprojektowany z myślą, że będzie ich pierwszym, internetowym doświadczeniem społecznym, i ma na celu wprowadzać je krok po kroku i zapoznawać z kluczowymi funkcjami portali społecznościowych. LEGO Life zapewnia bezpieczeństwo w sieci na kilka sposobów.

Brak informacji osobistych

LEGO Life uniemożliwia dzieciom udostępnianie informacji osobistych, zdjęć czy czegokolwiek, co pozwoli innym użytkownikom zidentyfikować bądź zlokalizować się wzajemnie. Dla przykładu, gdy dziecko rejestruje się, używa przypadkowo wygenerowanych słów, by stworzyć śmiesznie brzmiącą, trzywyrazową nazwę, np. “KsiażęCzarującaKrewetka" lub “SzefChytryDelfin". Jako swój awatar wybiera minifigurkę LEGO, dodając ubrania, włosy i wiele innych aspektów personalnych.

Moderatorzy

Wszystkie posty i komentarze będą monitorowane przez wyspecjalizowanych pracowników Grupy LEGO, aby treści publikowane na LEGO Life były odpowiednie i przyjazne dla dzieci. Wszyscy moderatorzy muszą mieć ukończone szkolenia z zakresu bezpieczeństwa dzieci w sieci, i będą pracować w lokalnych językach w lokalnych biurach Grupy LEGO na całym świecie, by zapewnić wysoką jakość serwisu. Używanie klawiatury LEGO Emoji zastępuje tekst przy komentowaniu wygenerowanej przez użytkownika zawartości. Komentarze są dokładnie kontrolowane i sprawdzane przez moderatorów przed opublikowaniem, natomiast wiadomości emoji są sprawdzane już po opublikowaniu, dbając, aby komunikacja między dziećmi była łatwa, uniwersalna, pozytywna i zabawna.

Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa Grupy LEGO i standardów UNICEF-u

Dla Grupy LEGO gwarancją bezpieczeństwa jest także zachęcanie rodziców do rozmowy ze swoimi pociechami na temat bezpieczeństwa w sieci, jednocześnie ustalając i wdrażając procedury ochrony dzieci i reguły zachowań społecznych w LEGO Life. Dodatkowo Grupa LEGO jest partnerem UNICEF-u, od którego otrzymała wytyczne, w jaki sposób zapewnić dzieciom bezpieczeństwo na rozwijającej się platformie LEGO Life. Grupa LEGO i UNICEF współpracują również w celu opracowania narzędzi do oceny aktualnych działań wokół bezpieczeństwa dzieci w sieci. 

Aplikacja jest dostępna dla urządzeń z iOS oraz z Google Play na urządzenia z systemem Android.

INTERIA.PL/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Lego
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy