Reklama

LEGO DUPLO traktuje zabawę z dziećmi poważnie i dlatego zmienia swoje nawyki w social mediach

LEGO DUPLO rozpoczęło 21-dniową kampanię „Nie przeszkadzaj w zabawie”, aby zainspirować i zachęcić rodziców do zmiany swoich nawyków w social mediach ze względu na dobro dzieci.

Zabawa jest kluczowa w rozwoju każdego dziecka. Najmłodsze czerpią z niej najwięcej korzyści, gdy towarzyszą im rodzice, którzy odpowiednio ją ukierunkowują. Aby zwiększyć świadomość i pomóc rodzicom wygospodarować więcej czasu oraz poświęcić więcej uwagi swym pociechom, LEGO DUPLO rozpoczęło 21-dniową, światową kampanię pt. "Nie przeszkadzaj w zabawie". Średnio 21 dni wystarcza, aby zmienić swoje nawyki, dlatego przez 21 dni zespół LEGO DUPLO nie będzie zamieszczał postów w social mediach w czasie, gdy dzieci się bawią, czyli między 5 rano a 8 wieczorem.

Reklama

Celem kampanii jest zachęcenie rodziców do odłożenia telefonów, a w zamian zanurzenie się w jakościowej zabawie ze swoją pociechą. Social media stanowią obecnie integralną częścią życia nowoczesnej rodziny, a nawet kreatywną inspiracją, angażującą jednak czas. Nie jest więc niespodzianką, że zarówno rodzice, jak i badacze postrzegają zachowania w cyfrowym świecie jako niepokojącą barierę, która przeszkadza w znalezieniu czasu na twórczą zabawę z dziećmi.

- Wszyscy jesteśmy uzależnieni od telefonów komórkowych i dlatego powinniśmy pomyśleć o ich wyłączeniu podczas kontaktów z dziećmi. One uczą się od nas, a przecież nie chcemy, aby zachowywały się tak jak my. Zamiast tego przeprowadźmy z nimi np. lekcję językową. Nic nie bierze się z próżni, a rozmowa z dzieckiem o jego zainteresowaniach, pomaga mu nauczyć się nowych słów i nowych sposobów na wyrażanie siebie. Nasze badania pokazują, że użycie telefonu komórkowego w środku rozmowy między rodzicem a dzieckiem zakłóca naukę nowych słów. Dlatego lepiej zróbcie sobie i swojemu dziecku przerwę od telefonu komórkowego podczas zabawy - radzi Roberta Golinkoff, PhD: Professor, School of Education, University of Delaware.

Badania pokazują także, że współcześni rodzice rozumieją swoją znaczącą rolę w zapewnieniu dzieciom warunków, dzięki którym wyrosną na szczęśliwych ludzi, o szerokich zainteresowaniach i wyposażonych w odpowiednie umiejętności, by poradzić sobie w przyszłości. W tym samym czasie, wielu rodziców martwi się, że nie spędza wystarczająco dużo czasu ze swoją pociechą. Dlatego LEGO DUPLO chce zainspirować rodziców, aby z małych chwil zrobić ważne chwile. Ważna, znacząca i wspólna zabawa nie musi być wielkim wyzwaniem.

- Wiemy, że współcześni rodzice czują, że czas przelatuje im między palcami, a oni sami ledwo łączą karierę zawodową z życiem osobistym i byciem rodzicem. Wielu czuje się winnymi z tego powodu, że nie spędzają ze swoim dzieckiem tyle czasu, ile by chcieli. Poprzez kampanię "Nie przeszkadzaj w zabawie" chcemy uspokoić i uświadomić rodziców, że nie jest ważna sama ilość czasu, jaką spędzają z dziećmi, ale małe, znaczące momenty, które tworzą się podczas zabawy. Ta akcja ma za zadanie zainspirować i zwiększyć świadomość dorosłych, jak ważne jest traktowanie zabawy dziećmi na serio - mówi Steffen Jensen, LEGO Group Senior Marketing Director, Pre-school.

Relacje poprzez zabawę

Zabawa jest nie tylko najbardziej naturalnym sposobem, w jaki dzieci się uczą; jest także fundamentalna, jeśli chodzi o ich przyszły rozwój. Dlatego każde dziecko ma prawo do zabawy. Co więcej - potrzeba zabawy jest jedną z podstawowych potrzeb dziecka. Zabawa stymuluje mózg i pomaga rozwijać fizyczne, emocjonalne oraz inne istotne umiejętności potrzebne w XXI wieku takie, jak rozwiązywanie problemów, współpraca, kreatywność i łatwość porozumiewania się.

Dla najmłodszych dzieci, zabawa z dorosłymi jest kluczem, aby uwolnić ich potencjał. Mózg małego dziecka może aktywować 700-1000 neuronów w każdej sekundzie, które łączą się z tysiącami innych neuronów. Zabawa pozwala pobudzać te neurony, a połączenia między nimi są jak klocki do budowania przyszłości dzieci, włączając w to zdrowie, emocjonalne samopoczucie i zdolność do nauki.

- Ludzie potrzebują ludzi. Fundamentem procesu uczenia jest interakcja społeczna między dorosłymi a dziećmi. Wszystko, co zakłóca naturalny przepływ w tych kontaktach, rozmowie, zaburza jakość nauki. Mamy tendencję do skupiania się na tym, jak czas spędzony przez dziecko przed telewizorem lub tabletem pozbawia go możliwości rozmowy i interakcji z drugim człowiekiem. Powinniśmy jednak popatrzeć także na siebie. Za każdym razem, gdy odbieramy telefon w środku rozmowy z dzieckiem, sprawdzamy smsy lub skrzynkę pocztową, bo akurat usłyszeliśmy, że przyszedł e-mail, zaniedbujemy naturalne, cenne momenty ze swoją pociechą. Nasze badania mówią, że w tym momencie rozmowa jest stracona, a dziecko nauczy się mniej - mówi Kathy Hirsh-Pasek Main, PhD: Professor, Department of Psychology, Temple University and Senior Fellow, Brookings Institution.

Dołącz się do zabawy. Podziel się swoimi przemyśleniami i kreatywnym podejściem do tego wyzwania w social mediach, używając #donotdisturbplaytime. Pamiętaj tylko, aby robić to poza godzinami przeznaczonymi na zabawę z dzieckiem!

Fakty dotyczące LEGO DUPLO

- LEGO DUPLO to system zabawy przeznaczony dla dzieci w wieku od 1,5 do 5 roku życia;

- Klocki LEGO DUPLO są dwa razy większe od standardowych kloców LEGO® - są idealnie dopasowane dla małych rączek i rosnącej wyobraźni;

- Klocki LEGO DUPLO są oparte o ten sam system zabawy co standardowe klocki LEGO, umożliwiając rozwój nieskończonej kreatywności i wyobraźni;

- Pierwszy zestaw LEGO DUPLO był wprowadzony do sprzedaży w 1949 roku;

- W 2018 roku jest dostępnych 56 różnych zestawów LEGO DUPLO.

Kampania "Nie przeszkadzaj w zabawie" trwa od 26 lutego do 18 marca. Ogranicza się tylko do treści na profilach LEGO DUPLO publikowanych miedzy 5 rano a 8 wieczorem. Poza tymi godzinami zespół LEGO DUPLO zamieszcza posty z inspirującymi poradami zabaw oraz refleksje rodziców i psychologów dziecięcych.

INTERIA.PL/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Lego
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy