Zmiany w legitymacji emeryta. Co musi wiedzieć każdy senior?

Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej informuje, że dostępna jest już nowa wersja elektronicznej legitymacji emeryta i rencisty - dokumentu, który przysługuje każdej osobie w momencie przejścia na emeryturę lub rentę. Co się zmieniło?

Legitymacja emeryta–rencisty to szereg ulg i zniżek dla seniorów, którzy mogą liczyć m.in. na darmową komunikację miejską
Legitymacja emeryta–rencisty to szereg ulg i zniżek dla seniorów, którzy mogą liczyć m.in. na darmową komunikację miejską123RF/PICSEL

Ważne zmiany w legitymacji emeryta. Co musi wiedzieć każdy senior?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że seniorzy posługujący się legitymacją mogą liczyć na takie udogodnienia jak m.in.:

  • zniżki na komunikację miejską,
  • bilety do kin, muzeów i teatrów,
  • obniżone ceny za zabiegi rehabilitacyjne,
  • zniżki na pobyty w sanatoriach. 

Warto korzystać więc zarówno z legitymacji klasycznej jak i z aplikacji, tym bardziej, że teraz dostępna jest już jej nowa wersja. Z odświeżonego dokumentu usunięto wzmiankę o jego nieważności. Wszystkie dane dotyczące ważności dokumentów są teraz integralną częścią aplikacji.

Wprowadzone zmiany wymuszone były koniecznością dostosowania się do obowiązujących przepisów i standardów technologicznych współczesnych urządzeń mobilnych.

Czy posiadanie legitymacji w formie cyfrowej jest obowiązkiem emeryta?

Posiadanie legitymacji w wersji cyfrowej jest opcjonalne - osoby posiadające dokument w formie fizycznej mogą nadal z niego korzystać. Seniorzy, którzy chcieliby jednak korzystać z wersji mobilnej mogą skorzystać z rad Gertrudy Uścińskiej, byłej prezes ZUS.

Osoby, które jeszcze nie miały do czynienia z cyfrowym portfelem dokumentów, mogą ściągnąć aplikację z Google Play oraz App Store. Należy się zalogować, wybrać opcję "dodaj dokument", a następnie z dostępnej listy wybrać legitymację emeryta-rencisty. Po tej operacji ikona mLegitymacji pojawi się na ekranie głównym urządzenia
- tłumaczy Uścińska.

Legitymacja emeryta-rencisty to dokument, który przysługuje każdej osobie w momencie przejścia na emeryturę lub rentę. Dokument ten wydawany jest przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a do jego posiadania uprawnia prawo do otrzymywania:

  • świadczeń emerytalnych
  • emerytur pomostowych
  • rent
  • rent socjalnych
  • nauczycielskich świadczeń kompensacyjnych. 

Aby otrzymać legitymację emeryta-rencisty, należy złożyć wniosek do właściwej jednostki ZUS. Można to zrobić osobiście lub za pośrednictwem poczty. Formularz, który jest wymagany, otrzymamy na miejscu lub znajdziemy w wersji do pobrania na stronie internetowej.

Aplikacja Pogoda Interia - sprawdza się!.
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas