Rozwiązanie testu

Sprawdź, czy twoja wiedza na temat przyrządzania warzyw i owoców jest właściwa.

Jeśli masz więcej odpowiedzi A...

Reklama

...przyrządzane przez ciebie potrawy z pewnością są smakowite, ale niestety nie zawierają zbyt dużej ilości witamin.

Aby to zmienić, przede wszystkim zrezygnuj z gotowania warzyw w dużej ilości wody na rzecz blanszowania (surowe warzywa wystarczy kilka razy przelać wrzątkiem, mrożone - na minutę zanurzyć w gotującej się wodzie).

Jeśli wydają ci się zbyt twarde, możesz gotować je na parze, ale nie dłużej niż 15 minut - aby zachowały jak najwięcej witamin.

Zwróć też uwagę na połączenia produktów. Dietetycy uważają, że zestawiając ze sobą pewne składniki, ułatwiamy organizmowi przyswajanie licznych witamin i pierwiastków.

Dlatego pamiętaj, by gotowaną marchewkę czy dynię (a także zupki) zawsze podawać z odrobiną oleju czy masła i skrapiać oliwą pomidory, sałatę, paprykę oraz surówki (np. z tartej marchewki z jabłkiem).

Potrawy z surowych warzyw staraj się przygotowywać bezpośrednio przed podaniem (im bardziej rozdrobnione składniki, tym więcej witaminy C utlenia się pod wpływem światła i powietrza).

Bez obaw sięgaj po mrożonki warzywne i owocowe, bo są zdrowe i bogate w witaminy.

Pamiętaj tylko, by je umiejętnie rozmrażać (np. jeśli chcesz zatrzymać jak najwięcej witaminy C w jagodach czy truskawkach, najpierw przepłucz je wodą, następnie zasyp cukrem i wstaw do lodówki na najniższą półkę).

Tak przygotowane dostarczą dziecku potrzebnych witamin.

Wybrałaś większość odpowiedzi B?

Jesteś prawdziwym znawcą tematu i wiesz co robić, by przygotowywane przez ciebie potrawy były bogate w składniki odżywcze.

Raczej nie popełniasz błędów żywieniowych i nie wpadasz w kulinarne pułapki.

Tak trzymaj! I pamiętaj, że dla zdrowia maluch powinien jadać warzywa i owoce aż pięć razy dziennie.

Dowiedz się więcej na temat: potrawy | witaminy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje