Chcę być piękna

Jeśli odrobinę się postarasz, w ciąży możesz wyglądać kwitnąco i wyjątkowo kobieco. Podpowiemy ci, jak to zrobić.

To, że z każdym miesiącem ciąży przybywa ci kolejnych kilogramów, bynajmniej nie oznacza, że jesteś teraz mniej atrakcyjna. Wręcz przeciwnie! Wydatny biust, pełniejsze pośladki oraz zgrabny brzuszek sprawiają, że wprost emanujesz kobiecością. Wykorzystaj to! Zadbaj o ciało.

Reklama

Podkreśl urodę i atuty swojej figury. Poczujesz się lepiej i na pewno usłyszysz wiele komplementów.

Zmień fryzurę

Podczas ciąży w organizmie kobiety wzrasta poziom estrogenów, które pobudzają do pracy mieszki włosowe i na kilka miesięcy hamują naturalne wypadanie włosów. To dlatego teraz twoja czupryna jest gęściejsza. Poza tym włosy są mocniejsze, błyszczące, mniej się przetłuszczają i rzadziej rozdwajają. Po prostu wyglądają zdrowo. Jeśli więc masz długie włosy, często je rozpuszczaj. Choć taka fryzura jest mało wygodna, doda ci uroku i kobiecości. Lubisz krótkie włosy? Z zawadiacką czuprynką też będziesz wyglądać atrakcyjnie, a nawet sexy. A może masz ochotę zmienić kolor? Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś ufarbowała włosy, bo barwniki mają kontakt tylko z włosem (a ten jest martwy), więc nie przenikną do krwiobiegu.

Walcz z cellulitem

Najczęściej pojawia się on na udach, pośladkach i brzuchu. Powstaje na skutek zmian hormonalnych, które zachodzą w ciele przyszłej mamy. Zwiększona produkcja estrogenów sprawia, że w organizmie kobiety gromadzą się płyny, a krew wolniej krąży. Przez to tkanka tłuszczowa rozrasta się nierównomiernie, tworząc pod skórą grudki. Jak można zahamować powstawanie cellulitu? Zamiast kąpieli w wannie, stosuj naprzemienny ciepło-zimny prysznic (na końcu polewaj się zimną wodą). Codziennie spaceruj przynajmniej pół godziny i dwa razy w tygodniu chodź na basen. To zmniejszy przyrost tkanki tłuszczowej i zapobiegnie gromadzeniu się zbędnych kilogramów. Raz w tygodniu rób sobie delikatny peeling ud i pośladków.

Stosuj też regularnie kremy antycellulitowe przeznaczone dla przyszłych mam, np. z wyciągiem z miłorzębu. Jedz produkty zawierające dużo potasu (ziemniaki, pomidory, warzywa zielone, pestki słonecznika, orzechy) i takie, które mają działanie moczopędne (seler, natka pietruszki, arbuz).

Zadbaj o nogi

Częstym problemem przyszłych mam są obrzęki i żylaki. Powstają głównie na skutek zatrzymywania się wody w organizmie i długiego stania lub siedzenia. Jak możesz im zapobiegać? Ogranicz spożycie soli (przyprawiaj potrawy ziołami, pij napary ziołowe; więcej na str. 69). Codziennie pół godziny spaceruj, a wieczorem masuj łydki - to poprawia krążenie krwi. Noś specjalne rajstopy o zróżnicowanym ucisku (większym od kostki do łydki, a mniejszym w udach i biodrach). Rób sobie chłodne okłady na kostki. Kilka razy dziennie podnoś nogi tak, by stopy znajdowały się powyżej tułowia (za każdym razem trzymaj je w tej pozycji ok. 15 minut). Noś wygodne buty, wykonane ze skóry, z szerokimi noskami.

Dowiedz się więcej na temat: skutek | włosy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje