3 sposoby na... zachcianki jedzeniowe

Pojawiają się zwykle w I trymestrze ciąży. Ich przyczyną jest rewolucja hormonalna, jaka zachodzi w ciele ciężarnej kobiety. Jeśli są nietypowe (gdy masz ochotę na rzeczy niejadalne, np. tynk), może to świadczyć o poważnym niedoborze witamin i minerałów.

Jak ulegając zachciankom, nie zaszkodzić sobie i rozwijającemu się maleństwu?

Reklama

1. Jeśli masz niepohamowany apetyt, zaspokajaj głód, sięgając po zdrowe przekąski, np. świeże warzywa i owoce.

2. Gdy twoje zachcianki mają niewiele wspólnego z prawidłowym odżywianiem, bo np. ciągle jadłabyś tylko słodycze, poszukaj zastępczego, ale zdrowego pokarmu, np. zamiast zajadać czekoladki, sięgaj po suszone owoce.

3. Wiele ciężarnych w jedzeniu szuka ukojenia swoich lęków. Jeśli dotyczy to też ciebie, staraj się oderwać swoje myśli od jedzenia i organizuj sobie czas wolny.

Na pytania odpowiada dr Leszek Lewandowski ginekolog-położnik, pracownik Kliniki Położnictwa i Ginekologii Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie.

Dowiedz się więcej na temat: sposoby

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje