Zdrowy jadłospis przyszłej mamy

Jestem w 8. tygodniu ciąży. Do tej pory odżywiałam się dość nieregularnie, ale ze względu na dziecko chcę zmienić dietę. Jakie produkty powinnam jadać?


Reklama

W menu ciężarnej nie może zabraknąć mleka oraz przetworów mlecznych - są one najlepszym źródłem wapnia, które jest potrzebne do prawidłowego rozwoju kośćca u dziecka. W ciągu dnia powinna pani wypijać około 1 litra mleka lub fermentowanych produktów mlecznych. Część zalecanej porcji mleka można zastąpić serem. Aby uniknąć anemii ciążowej, potrzebuje pani również odpowiedniej porcji żelaza. Znajduje się ono np. w chudej wołowinie, morelach, płatkach owsianych. Z racji tego, że żelazo lepiej wchłania się w obecności witaminy C, w pani diecie nie może również zabraknąć warzyw i owoców. Są one nie tylko bogatym źródłem witamin, ale także kwasu foliowego, który przeciwdziała powstawaniu wad cewy nerwowej u dziecka. Dlatego warto przestrzegać zasady: "Jem 5 razy dziennie warzywa i owoce" i wzbogacać każdy posiłek produktami z tej grupy lub też wypić porcję soku warzywnego albo owocowego.

Dowiedz się więcej na temat: ciąża | dieta | odżywianie | zdrowie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje