Życiodajne awokado

Choć jest najbardziej kalorycznym owocem, ma zdolność obniżania poziomu tak zwanego złego cholesterolu. Ponadto zawiera wiele cennych dla naszego zdrowia składników. Sięgajmy po awokado jak najczęściej.

Znajdziemy w nim witaminy B3, K i H, kwas pantotenowy oraz substancje mineralne: wapń, potas, fosfor.

Reklama

Awokado zawiera też sporo błonnika, który pomaga utrzymać sprawne działanie układu trawiennego. Hamuje uczucie głodu, dlatego owoc często jest polecany osobom będącym na diecie. Dla maluszka warto poszukać owoców w sklepie ekologicznym.

Warto wiedzieć, że zawarty w awokado potas dotlenia mózg, co wpływa na poprawę koncentracji. Podobnie działa jeden z aminokwasów - tyrozyna, która jest dostarczana do organizmu dzięki pełnowartościowemu i łatwo przyswajalnemu białku.

Jak je podawać? 

Z awokado można zrobić pyszną pastę do pieczywa dodając odrobinę cytryny lub pokroić je w plastry i wrzucić do sałatki.  

Dowiedz się więcej na temat: awokado

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje