Przysmaki z sera

Dzieci najchętniej wybierają słodkie twarożki. Być może dlatego, że nie znają smaku innych. Spróbuj to zmienić, proponując smykowi różnego rodzaju serowe specjały.

Warto jeść sery, bo oferują szeroką paletę smaków, a przy tym są bardzo zdrowe. To przede wszystkim bogate źródło wapnia - budulca zębów i kości.

Reklama

W gomółce białego czy krążku żółtego sera znajdziesz także białko potrzebne do budowy komórek, magnez, cynk i witaminę A.

Niektóre gatunki sera można wprowadzić do diety dziecka już pod koniec 1. roku życia. Aby maluch upodobał sobie ten rodzaj nabiału, zacznij częściej korzystać z niego w kuchni - nie tylko przygotowując kanapki!

Z białego sera możesz zrobić nadzienie do naleśników, z homogenizowanego lub mascarpone pyszny deser, a żółtego użyć do zapiekanek czy sałatek.

Sprawdź, które sery nadają się dla najmłodszych i jakie smakołyki możesz z nich przyrządzić w swojej kuchni. Zatem do dzieła!

Białe szaleństwo

Ze wszystkich przetworów mlecznych ser twarogowy zawiera najmniej wapnia (94 mg na 100 g), za to jest bogatym źródłem białka, witamin i tłuszczu. Warto go podawać dziecku już od 11. miesiąca życia.

Maluchy doceniają jego delikatny, lekko kwaskowaty smak i nie trzeba ich długo namawiać do jedzenia. Twaróg może być składnikiem potraw na każdą porę dnia.

Na śniadanie warto dziecku przygotować twarożek na słodko z dodatkiem świeżych sezonowych (lub mrożonych) owoców.

Całej rodzinie z pewnością przypadnie do gustu biały ser roztarty widelcem i połączony z pokrojoną rzodkiewką, ogórkiem oraz posiekanym koperkiem i polany kilkoma łyżkami jogurtu lub śmietany.

Nieco starszemu brzdącowi, który lubi ostrawe smaki, możesz przygotować twarożek czosnkowy. Wystarczy, że do białego sera utartego z jogurtem dodasz ząbek zmiażdżonego czosnku i pokrojoną rzodkiewkę. Taki twarożek, podany z grzankami, smakuje wyśmienicie.

Z białego sera zrobisz też domowy sernik, leniwe pierogi, nadzienie do naleśników. Twaróg sprawdzi się również jako baza past do smarowania pieczywa.

Puszyste jak chmurka

Dzieci uwielbiają aksamitną konsystencję i lekkość serków homogenizowanych. Ich wartość odżywcza jest zbliżona do sera białego.

Najlepsze dla maluchów są serki naturalne (mogą gościć w diecie od 11. miesiąca). Możesz podawać je z dodatkiem świeżych lub mrożonych owoców, posypane czekoladą czy rozkruszonymi ciasteczkami owsianymi.

Jeśli nie musisz, nie idź na łatwiznę i nie kupuj dziecku smakowych serków - zawierają bardzo dużo cukru i niezdrowych dodatków, które decydują o ich kolorze, smaku i zapachu.

Z pleśnią, ale apetyczne

Sery pleśniowe produkuje się z różnego rodzaju mleka oraz szczepów pleśni bezpiecznych dla naszego zdrowia. Mogą je jeść nieco starsze brzdące, które skończyły 2 lata i nie są uczulone na pleśnie.

Dzieci, które próbowały serów pleśniowych, lubią je zwykle za aksamitną skórkę i mięciutki środek. Najchętniej sięgają po brie i camembert, ponieważ gatunki o wyrazistym, ostrym smaku, z przerośniętymi żyłkami pleśni (gorgonzola, roquefort) są dla nich jeszcze zbyt pikantne.

Z serów pleśniowych możesz przygotować np. pastę serową. Wymieszaj: 100 g sera pleśniowego, 100 g serka topionego, dodaj 1 pokrojonego ogórka kiszonego, 1 łyżkę jogurtu naturalnego oraz 1 łyżeczkę majonezu. Sery pleśniowe to także ciekawy składnik sałatek.

Dowiedz się więcej na temat: sery | przysmaki

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje