Parówki na cenzurowanym

Chcemy dawać naszym dzieciom to, co najlepsze. Niestety, bywa, że nie wiemy, czym naprawdę karmimy swoje pociechy.

Często na ich talerzach pojawiają się parówki, przez lata uznawane w Polsce za produkt dietetyczny. Tymczasem zawierają one sporo tłuszczu, a czasami też, inne substancje, jak choćby konserwanty przedłużające trwałość żywności.

Reklama

Kiedy po gotowaniu parówek woda, w której były, ma kolor pomarańczowy, oznacza to, że producent nie jest uczciwy polepszając smak i kolor produktu barwnikiem.  

Dlatego zawsze lepiej kupować mięso u sprawdzonego producenta. Należy też czytać na etykiecie jego skład.

Ważne zasady

● Wybieraj produkty z pewnego źródła. Kupuj mięsa, które posiadają certyfikaty QAFP oraz inne zaświadczenia, gwarantujące ich bezpieczne pochodzenie.

● Podawaj wartościowe kąski. Dla dziecka wybieraj np. mięso z udka, piersi lub polędwicę. Maluch do 3 lat nie powinien jadać podrobów ani resztek, np. skórek.

● Lepiej rób domowe wędliny. Gotowe wyroby, zwłaszcza te paczkowane, często zawierają konserwanty oraz różne dodatki, np. soję. Dlatego lepiej duś lub piecz całe kawałki mięsa, a potem krój je w plasterki. Możesz je układać na kanapkach lub dodawać do sałatek. 

Dowiedz się więcej na temat: parówki

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje