Lato z brzuszkiem

Przyszła mama wcale nie musi rezygnować z przyjemności. Podpowiemy ci, co zrobić, by spędzić letnie miesiące w zgodzie ze swoim temperamentem i upodobaniami.

Uwielbiasz spotkania z przyjaciółmi czy wolisz spędzać czas bardziej aktywnie? Nie wyobrażasz sobie urlopu bez leżenia na plaży czy preferujesz raczej domową kanapę? A może wakacje zawsze były dla ciebie czasem, który przeznaczałaś na zadbanie o własny wygląd? Teraz też możesz to robić! Przygotowaliśmy plan letniego wypoczynku dla różnych typów mam. Odnajdź ten, który jest ci najbliższy i spędź to lato w sposób, jaki ci najbardziej odpowiada. Ze względu na swój odmienny stan w niektórych sytuacjach będziesz musiała zachować ostrożność. Specjaliści doradzą ci, na co powinnaś uważać i co zrobić, by - mimo rosnącego brzuszka - to lato przyniosło ci maksimum przyjemności.

Reklama

Dusza towarzystwa

Twój ulubiony sposób spędzania wolnego czasu to spotkania ze znajomymi i ploteczki w gronie przyjaciółek? Doskonale, damskie pogaduszki świetnie relaksują, a stres to jeden z wielkich wrogów przyszłej mamy. Ważne jest jednak miejsce spotkań. - Lato sprzyja spacerom w plenerze, odradzam natomiast umawianie się w zadymionych pubach czy w hałaśliwych miejscach (np. na koncertach rockowych). Bierne palenie i głośna muzyka szkodzą dziecku - mówi dr Leszek Lewandowski, ginekolog-położnik z Instytutu Matki i Dziecka. Postaraj się zatem umawiać z przyjaciółkami na świeżym powietrzu, np. w parku albo na łące. Możecie zabrać ze sobą koc i urządzić sobie piknik. Później namów koleżanki na spacer: ruch poprawi krążenie i pomoże życiodajnym cząsteczkom tlenu dotrzeć do wszystkich komórek. (maluszek się dotleni!). Innym doskonałym pomysłem jest także wspólne gotowanie: poproś przyjaciół, by przynieśli ze sobą różne składniki i ugotujcie razem kolację. Planując menu, postaw na dania lekkostrawne, z dużą ilością warzyw. Powinny być gotowane, najlepiej na parze - w takiej formie zachowują najwięcej potrzebnych ci witamin. Tego unikaj Nie jedz potraw smażonych czy tłustych, ponieważ trawienie ich jest dla żołądka dużym wysiłkiem. - Pokarmy takie mogą nasilać tendencje do zgagi, którą w ciąży ma wiele kobiet - ostrzega dr Lewandowski. Nie decyduj się na kulinarne eksperymenty. Jeśli nie wiesz, jak twój układ pokarmowy zareaguje na kuchnię tajską, chińską czy hiszpańską, lepiej z niej zrezygnuj.

Aktywna sportsmenka

Ruch to twój żywioł? Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś w ciąży nadal była aktywna. Jeśli maluszek rozwija się prawidłowo, możesz jeździć na rowerze stacjonarnym (dzięki temu unikniesz wstrząsów, które czekałyby cię na prawdziwej trasie). Bardzo wskazane jest również pływanie. Dlaczego? - Woda, dzięki swej wyporności sprawia, że ciężar brzucha jest mniejszy, więc gimnastyka w niej nie obciąża kręgosłupa - wyjaśnia dr Lewandowski. Pływać możesz codziennie, nawet przez godzinę lub dłużej - wszystko zależy od twojego organizmu. Słuchaj swego ciała - ono wie najlepiej, jaka dawka ruchu jest dla niego odpowiednia. Wybierając się na pływalnię, pamiętaj, by zabrać ze sobą plastikowe klapki (zabezpieczą cię przed złapaniem grzybicy skóry). Po każdej wizycie na basenie, zastosuj dopochwowo globulkę z bakteriami kwasu mlekowego (np. Lactovaginal). Kąpiel w chlorowanej wodzie wyjaławia środowisko pochwy, przez co stajesz się bardziej podatna na intymne infekcje. Tego unikaj Nie wszystkie dyscypliny sportowe są teraz dla ciebie wskazane. Powinnaś zrezygnować z joggingu i jazdy konnej (nagłe wstrząsy zagrażają dziecku). Zakazana jest również gra w piłkę, podczas której mogłabyś zostać uderzona w brzuch, np. piłka ręczna czy siatkówka. Tenis też jest zbyt ryzykowny. Ważysz teraz nieco więcej, więc nie powinnaś zbyt mocno obciążać stawów.

Dowiedz się więcej na temat: brzuszki | przyjemności | przyszła mama | lato

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje