Jadłospis na wiosnę

Podpowiadamy, jak odżywiać się o tej porze roku, by zachować zdrowie i energię.

Paczka chipsów czy miska sałatki? Pudełko lodów orzechowych czy szklanka świeżo wyciskanego soku? Życie przyszłej mamy pełne jest trudnych wyborów...

Reklama

Bo jak tu zachować zdrowy rozsądek, gdy zewsząd słyszysz, że ciąża to jedyny okres, w którym nie obowiązuje żadna dieta?

Niestety, nie ma tak dobrze! Rzeczywiście w tym szczególnym okresie nie musisz pieczołowicie liczyć kalorii.

Powinnaś jednak zadbać, by twój jadłospis był prawidłowo zbilansowany, urozmaicony oraz obfitował w witaminy i składniki mineralne, które są teraz potrzebne nie tylko tobie, ale też rozwijającemu się maleństwu.

Warzywa i owoce

Właściwie skomponowane menu doda ci energii, poprawi metabolizm i zminimalizuje ryzyko wystąpienia anemii.

Będzie również podstawą twojego dobrego samopoczucia. To ważne zwłaszcza o tej porze roku, gdy organizm jest wyjątkowo zmęczony i osłabiony po zimie.

Aby zapewnić mu zastrzyk witamin i minerałów, postaw na warzywa i owoce.

Wybieraj te, które zawierają dużo witaminy C, bo podnosi ona odporność na infekcje i ułatwia wchłanianie żelaza.

W dużych ilościach zawierają ją owoce dzikiej róży, maliny, cytrusy, kiwi, kapusta, brukselka, szpinak i rzepa.

Sałata, szpinak, botwina, brokuły, natka pietruszki jak również cukinia dostarczą ci kwasu foliowego, który zapobiega wadom cewy nerwowej u rozwijającego się maleństwa, a u ciebie minimalizuje objawy zmęczenia.

Mięso i ryby

W twoim codziennym jadłospisie nie może zabraknąć również mięsa i ryb.

Wołowe i wieprzowe mięso jest bogatym źródłem żelaza, niezbędnego do produkcji czerwonych krwinek, i - co się z tym wiąże - zapobiegającego anemii.

Z kolei ryby, zwłaszcza morskie, to potężna porcja niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, nie tylko wspomagających twoje krążenie, ale też wpływających korzystnie na rozwój mózgu maleństwa.

Nabiał

Produkty mleczne dostarczą do twojego organizmu wapnia, który zatroszczy się zarówno o twój kościec, jak też umożliwi prawidłowy wzrost kości i zębów u rozwijającego się teraz wyjątkowo intensywnie maluszka.

Ponadto stale dostarczany wapń wpłynie także na rozwój oraz funkcjonowanie układu nerwowego, mięśni i serca dziecka.

W czasie ciąży najlepiej wybieraj te produkty mleczne, które są wzbogacane w żywe kultury bakterii probiotycznych.

Dzięki temu wspomogą one pracę twojego układu trawiennego, zapobiegając zaparciom, które należą do najczęstszych dolegliwości u przyszłych mam.

Dowiedz się więcej na temat: zdrowie | owoce | jadłospis

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje